SEO, søkemotoroptimalisering

Home/Tjenester/Markedsføring/SEO, søkemotoroptimalisering

Vi elsker å leke med ord! Det lønner seg. Søkemotoroptimalisering (SEO) er en effektiv metode for langsiktig og lønnsom markedsføring.

Google rangerer nettsider etter relevans og hvor ledende nettsiden er innen sin bransje. Hvis brukere blir på en nettside over lengre tid og foretar seg noe, som å bestille et produkt eller fyller ut et kontaktskjema, så bidrar det til at Google gir nettsiden en høyere score og rangerer den høyere i søkeresultatene. I tillegg til omtrent 40 andre parametere som er i konstant endring. I det siste er hastighet blitt mer viktig, og nå også sikkerhet. Vi hjelper dere å få til dette.

En viktig filosofi til Google er å skape verdier for sine brukere, så det trenger man hele tiden å tenke på, samtidig som man jobber bevisst med alle andre faktorer. Flere i bransjen mener at SEO kan være dobbelt så lønnsomt som betalt søk, men det koster uten tvil mye mer å komme i gang. Likevel er det veldig mange grep som kan lønne seg å ta tidlig.

GooglePartnerBadge-Horizontal

Hva er SEO?

Organisk søkemotoroptimalisering er å foreta tekniske og kommunikative tilpasninger av innholdet på en nettside slik at det oppnår bedre score hos Google. Man kan også påvirke synlighet på andre måter, som å lenke til siden, produsere artikler og innhold i sosiale medier, osv.

Hva er AdWords?

Google AdWords er et alternativ til søkemotoroptimalisering (SEO) og gir en umiddelbar effekt. Det fungerer ved at man betaler Google for å plassere innhold i søkeresultater og/eller på bestemte nettsider. AdWords er godt egnet for å teste ut hvilke ord man skal bygge SEO rundt og for å lansere et produkter eller en virksomhet raskt.

Dette kan vi hjelpe din bedrift med

SEO-Kartlegging

Vi bruker sjekklister for å identifisere svakheter og oppdage muligheter for å forbedre Google-score.

Lenker

Ved hjelp web crawlers (robotsøkeprogrammer) analyserer vi lenker som går til en nettside og lager en liste over de viktigste lenkene. Samtidig identifiserer vi lav-kvalitets lenker, som bidrar til å svekke score hos Google, og som derfor bør fjernes.

Kartlegging av nøkkelord

Vi tar i bruk søkeordverktøy for å identifisere de beste søkeordene i ditt marked.

Lokale oppføringer

Lokale bedriftsoppføringer, som i Google+ Business og Bing Local, er viktig for at lokale bedrifter og potensielle kunder skal ta kontakt. Det bedrer også rangereringen av din bedrift i Google-søk.

Metadata

Vi implementerer søkeordene vi har kommet frem til strategisk i tekster, beskrivelser av tekster (metadata), skjemaer, osv.

Analyse

Resultatene av tiltakene må avleses og analyseres jevnlig for å vite om de har ønsket effekt. Vi ser blant annet på konverteringsraten, som viser hvor mange som har tatt kontakt eller gjennomført bestilling når de har besøkt en nettside.

Fjerne svartelisting

Vi finner og fjerner feil ved en nettside som gjør at Google har svartelistet den.

Teknisk SEO

God arkitektur, riktig oppsett og en god server må til for å gjøre sidene raske. Raske sider gjør at Google automatis gir sidene høyere score.

CRO

Brukervennlighet og godt interaksjonsdesign bidrar til flere konverteringer. Konverteringsoptimalisering (CRO) bidrar til økt lønnsomhet.

Eksperimentering

Stemmer kartet med terrenget? Testing av søkeord er nødvendig for å se om valgte søkeord har ønsket effekt.

BEGYNN REISEN

GooglePartnerBadge-Horizontal