SEO

søkemotoroptimalisering

Som regel er SEO den mest lønnsomme digitale kanalen. Vil du få til en helhetlig digital satsning som gir avkastning så lønner det seg å gjøre såpass mye at det blir nok data til å bygge SEO. Søkemotoroptimalisering er en effektiv metode for langsiktig og lønnsom markedsføring.

SEO og søkemotor

SEO handler om å skape verdi. Google rangerer nettsider etter relevans og hvor ledende nettsiden er innen sin bransje. Hvis brukere blir på en nettside over lengre tid og foretar seg noe, som å bestille et produkt eller fyller ut et kontaktskjema, så bidrar det til at Google gir nettsiden en høyere score og rangerer den høyere i søkeresultatene. I tillegg til omtrent 40 andre parametere som er i konstant endring. I det siste er hastighet blitt mer viktig, og nå også sikkerhet. Vi hjelper deg til å få til dette.

Hva er hemmeligheten?

En viktig filosofi til Google er å skape verdier for sine brukere, så det trenger man hele tiden å tenke på, samtidig som man jobber bevisst med alle andre faktorer. Flere i bransjen mener at SEO kan være dobbelt så lønnsomt som betalt søk, men det koster uten tvil mye mer å komme i gang. Likevel er det veldig mange grep som kan lønne seg å ta tidlig.

GooglePartnerBadge-Horizontal

Om organisk søk

Organisk søkemotoroptimalisering er å foreta tekniske og kommunikative tilpasninger av innholdet på en nettside slik at det oppnår bedre score hos Google. Du kan også påvirke synlighet på andre måter, som å lenke til siden, produsere artikler og innhold i sosiale medier, osv. Dersom du ikke jobber i byrå så er det en fordel å få hjelp fra noen, for en plass vunnet av noen er en plass tapt av et byrå, og det er hele tiden utvikling.

Betalt trengs også for organisk

Google Ads er både et alternativ og et komplement til søkemotoroptimalisering (SEO) og gir en umiddelbar effekt. Det fungerer ved at man betaler Google for å plassere innhold i søkeresultater og/eller på bestemte nettsider. Google Ads er godt egnet for å teste ut hvilke ord man skal bygge SEO rundt og for å lansere et produkter eller en virksomhet raskt. Dette kan vi hjelpe deg med.

Hvordan SEO fungerer praksis

Vi bruker sjekklister for å identifisere svakheter og oppdage muligheter for å forbedre Google-score. Gjennom sjekklister samler vi egen erfaring, og andres erfaring gjennom rapporter for SEO-byråer som vi kjøper. Du får også kvalitetskontroll. SEO er likevel til stor del en kunstart som bygger på talent. SEO er mest lønnsom som en del av strategisk content marketing eller inbound. Ingen teknikk er god nok hvis ikke innholdet er av høy kvalitet. Igjen. Her er det hele tiden konkurranse, så det skal ganske mye til før det er godt nok, og det gjennomsnittelige byrået er jo ikke på første plass.

Teknologi for å vinne

Ved hjelp av web crawlers (robotsøkeprogrammer) analyseres lenker som går til en nettside og lager en liste over de viktigste lenkene. Vi har programvare som identifiserer vi lav-kvalitets lenker, som bidrar til å svekke score hos Google, og som derfor bør fjernes. Vi tar i bruk søkeordverktøy for å identifisere de beste søkeordene i ditt marked. Dette er ett eksempel av over hundre tiltak. Du får indirekte avkastning av at vi bruker markedsledende programvare og at vi stadig tester ut ny adtech. Vi har nylig fått inn programvare til 200 000 fra AdCore. på den måten kan du ta i bruk kunstig intelligens med oss. 

Google local SEO

Lokale bedriftsoppføringer, som i Google+ Business og Bing Local, er viktig for at lokale bedrifter og potensielle kunder skal ta kontakt. Det bedrer også rangereringen av din bedrift i Google-søk.Vi implementerer søkeordene vi har kommet frem til strategisk i tekster, beskrivelser av tekster (metadata), skjemaer, osv.

Kontinuerlig forbedring og abonnement

Resultatene av tiltakene må avleses og analyseres jevnlig for å vite om de har ønsket effekt. Vi ser blant annet på konverteringsraten, som viser hvor mange som har tatt kontakt eller gjennomført bestilling når de har besøkt en nettside.

Tekniske krav til web som skal konkurrere med SEO

Vi finner og fjerner feil ved en nettside som har ført til at Google har svartelistet den og får endringer godkjent hos dem Vi er Google-partnerbyrå. Du kan være trygg på at vi ikke bruker risikable metoder for SEO, og vi ser til at sikkerheten er god nok til at ikke dere blir utsatt for automatiske angrep mot web og post for å spre virus eller lignende.

Teknisk SEO. God arkitektur, riktig oppsett og en god server må til for å gjøre sidene raske. Raske sider gjør at Google automatisk gir sidene høyere score.

Brukervennlighet og godt interaksjonsdesign bidrar til flere konverteringer. Konverteringsoptimalisering (CRO) bidrar til økt lønnsomhet.

Hvordan dette blir lettere for deg

Alt dette er mye. Og det er bare toppen av isfjellet. I tillegg holder konkurrentenes byråer på hele tiden. De gode nyhetene er at vi har satt alt dette i system og du kan abonnere på våre tjenester. Du får rapporter og kan følge utviklingen. Du får satt opp mål sammen med oss, og vi beregner lønnsomhet underveis. SEO tar tid, det er svært komplekst og få mestrer det virkelig i praksis, men vi pleier å få meget god lønnsomhet for de som kan ha tålmodighet og ressurser til å investere i kvalitet i alle ledd.


GooglePartnerBadge-Horizontal

Alle priser er oppgitt i NOK, er eks. mva. Fakturert med 14 dagers betalingsfrist. De som leverer søkemotormarkedsføring har også individuelle sertifiseringer i tillegg til at byrået er autorisert partnerbyrå med Google.

Coinno Performancebyrå Oslo

Din vekst er vår vekst

Ring oss på 75 57 75 75, send en epost på hei@coinno.no eller send oss en beskjed her direkte!

Nyhetsbrev

5 + 11 =