Inbound marketing

Mer enn inbound markedsføring og SEO
Hjem » Tjenester » Inbound marketing / markedsføring

Synes du, så finnes du

Med inbound marketing, SEO og Ads i markedsføringen er du synlig  i hele kjøpsprosessen. Les mer omfattende om inbound marketing eller finn ut hva vi kan gjøre for deg! 

Enklere og bedre

Lei av uforutsigbarhet og manglende resultater? Abonnement som passer deg, med SEO, Ads, web og innhold. Vi jobber for å oppnå dine mål. Som sertifisert Google Partner-byrå har vi erfaring og kompetanse til å ta din Google-annonsering til neste nivå.

Inbound marketing med unik resultatgaranti

Du får en unik garanti basert på prognoser og dine mål. Ikke gå glipp av bedre salg, ta kontakt med oss nå!

Personvern

inbound marketing markedsføring

Vi tror på inbound marketing / inbound markedsføring med kvalitetsinnhold og SEO! Hemmeligheten med inbound er å forstå kjøpsadferd hos dine målgrupper. Du må gjøre dette bra nok. Mennesker er notorisk vanskelig å undersøke, og det er ikke uten grunn at det er tre til fem år utdannelse for å komme i nærheten av å kunnde designe og tolke tester. Det er vitenskap, men det er også kunst. Du må forstå kundens utfordringer og kunne skape verdi for dem, så det er også business. 

Nå er inbound markedsføring på vei inn, men det er blitt mange om beinet sammenlignet med for noen få år siden. Så her må du tenke excellence in excecution. Tenk på SEO. Det er bare en del av oppskriften, og nesten alle gjør det. Og hevder at de forstår det. Det viktigste med å forstå SEO i dag er å innse at hvis du skal ta en plassering så må din konkurrents byrå tape den plassen. Det er bare de øverste plassene som gir skikkelig trafikk. Det andre du bare må akseptere er at konkurrentene kan ha mer data. Konkurrentene kan ha ha en lenger historikk og de kan ha hatt en lang interne konkurranse for å ta frem de beste annonsene. Annonser som passer til deres målgruppe og deres posisjonering. Skal du vinne frem så må du være villig til å bruke tid og penger på inbound markedsføring.

Hvorfor inbound markedsføring er så bra

I gamle dager måtte du kjøpe ekstremt dyre tester for å se hvilken type reklame som virket bedre. Fokusgrupper som har et representativt utvalg i forhold til målgruppen er dyre å sette sammen og det koster også med kompetanse til å designe og tolke tester.

I dag kan du få mange tester på nett. Du kan få split-testet prisvarianter, forskjellig design, forskjellig algsargumenter og så videre. I dag gjør nesten alle noe research på nettet før de kjøper noe. Det gjelder også bedrifter (også du leser her nå ikke sant). Med inbound markedsføring kan du få mer innsikt i kundens utfordringer og hvordan du skaper bedre verdi for kunden. Du får også fler kontaktpunkter med kunder i trakten på vei mot kjøp og forbedrer indirekte alle dine kanaler. I tillegg at du kan få både tall og grafikk på nøyaktig hvordan.

inbound markedsføring
inbound marketing

Hva skal til i dag

I gamle dager kunne noen gamlinger tenke at dette her med digital markedsføring er noe hun unge vikaren kan gjøre, hun kan både instaweb og facetwitter. Unge (utvalgte og godt motiverte talenter) kan godt være en del av et team, men skal man konkurrere digitalt i dag så er det mer å tenke at dette er et profesjonelt område. Det er også mangel på folk som kan dette skikkelig. En tidligere journalist som ikke har klart overgangen til digitalt kan kanskje produsere innhold, men det må settes i system av et tverrfaglig team for inbound markedsføring, og du trenger et byrå med på laget. At noen kan bruke sosiale medier betyr ikke at de kan skape noe som konkurrerer. Det er et hav av forskjell å beherske å kjøre en Ferrari, og å være med på å utvikle en.

 

Hvordan du vinner med inbound marketing

Du forstår at inbound markedsføring er tverrfaglig og består av content, SEO, web for SEO, Google Ads, innhold av høy kvalitet og at det tar både tid og ressurser og vinne frem. Alt kan måles, og alt kan tunes. Synsing hos byrå og personlig smak hos oppdragsgiver er mindre viktig. Til slutt knekker man koden. Det er viktig å huske at du likevel kommer lenger med både kreativitet og analyse. Analyse og datadreven inbound markedsføring erstatter ikke klassisk kreativt talent. Rett og slett for at det skal virke i søkemotor. Besøkerne må lese lenge nok og gå videre for å signalisere kvalitet til Google, og de skal jo også få et godt inntrykk og følge deg videre inntil de er klare for kjøp en dag. Du trenger mer enn konkurrentene av både kreativitet og analyse for å vinne.

Området er i ferd med å bli stort, så det er høy konkurranse, men det er ventet å vokse mye mer fremover hvis man sammenligner med mer modne markeder og det er derfor du kan vinne på å komme i gang nå. På SEO får man også alderspoeng, så det gjør ogsa at det lønner seg å komme i gang så fort som mulig.

Siste innlegg om markedsføring fra vår blogg.

Hvordan annonsere på Google

Hvordan annonsere på Google

Hvorfor annonsere på Google? Jo, for å øke salg gjennom å plassere deg eller dine produkter og tjenester foran en potensiell kunde i riktig fase i kjøpsprosessen. Google sine annonsesystemer, Google Ads og AdSense, er i dag de største og mest omfattende systemene for...

Google-optimalisering

Google-optimalisering

Over 4 milliarder mennesker i verden har tilgang til internett. Mange av dem bruker søkemotorer. Den største og mest populære er Google. Konkurransen er enorm. Derfor trenger du å vite hva google-optimalisering er og hvordan en god SEO (search engine optimization) vil...

søkemotoroptimalisering tips: 5 viktigste

søkemotoroptimalisering tips: 5 viktigste

Det er viktig at mange potensielle kunder kommer inn på nettstedet ditt. For at dette skal skje, må søkemotorer rangere nettsiden din høyt. En god SEO-strategi vil hjelpe deg med dette og kan være avgjørende for at bedriften din skal lykkes på nett. I dette innlegget...

Søkemotoroptimalisering SEO

Søkemotoroptimalisering SEO

Du har kanskje lagt merke til at alt bare blir raskere. Også på internett må alt være raskt. Opp til 40% av dine potensielle kunder forlater nettsider hvis den bruker lenger enn 3 sekunder på å laste. Det er et stort tap. For å unngå dette i selskapet ditt, trenger du...

Søkemotoroptimalisering Google

Søkemotoroptimalisering Google

  Du vet at alle ofte søker etter informasjon på internett om ulike produkter og tjenester. Og de fleste bruker Google, den mest populære søkemotoren i verden. Google har en algoritme som plasserer nettsider i søkeresultater. Viktig til å være så høy som mulig i...

SEO i Oslo

SEO i Oslo

SEO Oslo, eller SEO spesielt for selskaper i Oslo er hva dette handler om. Et nokså spesielt område. Jeg utgår fra at dere vet hva SEO er generelt. Vet du hva du skal ha, og skal ha det nå, så bare går du til vår kontaktside eller åpner chatten nede så får du hjelp....

Coinno Performance-byrå Oslo

Din vekst er vår vekst

Personvern