Er det pris eller gevinst som er viktig? Og hvordan går man pluss med tanke på dagens Google annonsering pris. Jeg skriver litt om hvordan man kan måle og optimalisere for å få annonseringen til å betale for se selv.

Kan jeg sette egne markedsførere til dette

Jeg anbefaler i så fall kursing og abonnement for oppfølging, vi ser veldig mange som ikke når opp. Det er et annet kunnskapsmiljø i et byrå, og det har vært bra konkurranse en god stund. Nå er søk likevel fortsatt svært lønnsomt for mange, men særlig de siste 10 årene har det blitt flere om beinet. Det er også økende krav til web for at Google annonsering pris skal komme ned i auksjonene. Kryptering, hastighet, brukervennlighet og så videre. Innholdet skal være godt. Det finnes sertifiseringsordninger hos Google. Vårt byrå er godkjent som Partner. Der er det årlig to-timers-eksamen og en del oppfølging fra ansatte i Google som sikrer kompetanse. Samtidig er det veldig lett å lære seg reglene i forhold til å faktisk vinne. Litt som sjakk.

Hvem lønner det seg å sette på saken

Jeg forteller litt generelt ut fra min erfaring med kunder. Du kanskje er markedsfører, salgssjef eller leder i en liten eller mellomstor bedrift. I så fall er du i vår målgruppe. De aller største bedriftene pleier å ønske å bruke de største byråene, uansett om de er flinke eller ikke. Dette kan fungere godt for noen, men for de som har under la oss si 500 ansatte, så er de kanskje ikke så interessante for de største byråene. Så kort oppsummert anbefaler vi at de små og mellomstore går til små og mellomstore byråer, og at de største selskapene går til de store byråene, alternativt går til mindre byråer hvis de vill ha mer effekt, men også føle litt større risiko.

Hva koster det å få styrt kampanjen sin

google annonsering pris
De er ikke blitt et av verdens største selskap uten grunn

En god kontinuerlig kampanjestyring og utvikling av annonsesystem kan øke effektiviteten flere 100%, men markedsprisen for styring er likevel lavere enn det. For kampanjer over 100 000 per måned i annonseplass kan man grovt regne 15-25% av reklamebudsjettet, for mindre kampanjer går det nok mer. Det er noen stordriftsfordeler, men samtidig kan man også nå metningspunkt etter å ha plukket lavthengende frukt først hvis man prøver en stor kampanje i et lite marked.

Google annonsering pris og lønnsomhet

Det mest relevanter for din Google annonsering pris er jo hvorvidt det lønner seg. Når du får nok data kan du få brukt algoritmer og kunstig intelligens til å by så lenge systemet ser at du får gevinst på salget. Dette kan fungere for salg av digitale eller fysiske produkter hvor det er mulig å kopiere opp eller bestille mer. Ved konsulentvirksomhet kan kostnad per kontakt og dekningsbidrag, omsetning eller gevinst på tjenesten være input til systemet, og du kan også få lagt inn kapasitet som en del av utregningen.

Ta gjerne kontakt på chat eller gjennom vår kontaktside dersom du har spørsmål.

-Stefan

Følg vår blogg her: